NEW!! CUBZZ TEA

With the warm support of Lipton

Na speculoos en koffie: CUBZZ lanceert thee in samenwerking met Lipton

Naast af en toe wafels te kopen voor het goede doel, zouden we er ook voor kunnen zorgen dat de producten die iedere week in ieders winkelwagen belanden voordelig zijn voor het goede doel. Dat is de filosofie achter het merk CUBZZ van oprichter Wouter Cauwenbergh. Vandaag start de verkoop van zijn nieuw product, Lipton CUBZZ-thee. De opbrengst van het bedrijf gaat naar SOS Kinderdorpen en Netwerk Tegen Armoede.

Met het CUBZZ-project wil oprichter Wouter Cauwenbergh niet alleen een product aanbieden dat je maar een keer per jaar koopt, zoals de stickers van het Rode Kruis of de stiftjes voor de Damiaanactie, maar wel producten die je elke dag kan kopen voor het goede doel. Consumenten moeten volgens hem in de eerste plaats de keuze krijgen waar de opbrengst van hun gewone weekboodschappen naartoe gaat. Naar de aandeelhouders van het bedrijf dat de etenswaren verkoopt, of naar het goede doel. CUBZZ klopt bij bedrijven aan die alledaagse etenswaren produceren met de vraag of ze hun product willen linken aan het merk. Zo bestaat er ondertussen CUBZZ-koffie in samenwerking met Java en CUBZZ-brood in samenwerking met Diversi Foods. Vanaf vandaag is er ook Lipton CUBZZ-thee te verkrijgen. “Bedrijven willen bijna allemaal zo snel mogelijk winst maken voor hun aandeelhouders. Lipton, de partner die CUBZZ nu steunt, steekt dus echt zijn nek uit. Het bewijst dat er nog bedrijven zijn die het kortetermijndenken opzij durven te schuiven om in te stappen in een maatschappelijk verhaal”, zegt Wouter Cauwenbergh. “Op termijn is het de bedoeling om niet alleen etenswaren van het merk CUBZZ aan te bieden, maar ook andere alledaagse producten die terug te vinden zijn in een winkelkar.”

Kinderen kansen bieden

Het geld dat CUBZZ ontvangt dankzij de verkoop van etenswaren, komt bijvoorbeeld terecht bij projecten van SOS Kinderdorpen, eerste charity partner van CUBZZ, zoals het Simbahuis in Liedekerke waar jonge kinderen (van 0 tot 3 jaar) worden opgevangen in een kleinschalige, familiale omgeving. Oprichter Wouter Cauwenbergh wil met zijn merk kinderen steunen die zich in een moeilijke situatie bevinden. “Dankzij CUBZZ wil ik kinderen alle mogelijke kansen aanbieden zodat zij een mooi leven kunnen hebben, ondanks een misschien wel moeilijke start aan het begin ervan.” Ook SOS Kinderdorpen kan zich vinden in de unieke samenwerking van CUBZZ. “Consumeren wordt doneren”, zegt Tom Moons, Head of Partnerships & external communication bij SOS Kinderdorpen. “Dankzij de samenwerkingen die CUBZZ heeft met bedrijven die etenswaren maken, zal het op termijn mogelijk zijn om producten te kopen die mensen graag eten en dit voor het goede doel te doen. Iets eenvoudigs wat iedereen wekelijks doet, boodschappen doen, wordt een actie voor het goede doel en dat kunnen we alleen maar toejuichen.” 

 

De CUBZZ-thee van Lipton is vanaf 7 januari te koop in Carrefour-winkels of via de E-shop op deze site.