PRATEN & PROEVEN

We gaan met het CUBZZ-verhaal zoveel mogelijk zelf de straat op.

Er is niks fijner dan zelf de reacties van mensen te ervaren. We zijn trots op wat we met CUBZZ willen bereiken, maar willen weten hoe we het allemaal nog beter kunnen maken. De vragen en suggesties van de mensen, helpen ons daarbij. En daarom proberen we zoveel mogelijk tijd vrij te maken om zelf de hort op te gaan. 

CUBZZ moet een verhaal worden van mensen, voor mensen gemaakt en door mensen gebouwd. Wat is er dus beter dan zelf de straat op gaan en zoveel mogelijk mensen laten kennismaken met CUBZZ. Op die manier kunnen we luisteren, vertellen en laten proeven en horen we ongefilterd de ideeën en suggesties die mensen ons geven. We bezoeken daarom zelf zoveel mogelijk bakkerijen om er te praten met de medewerkers, en proberen ook geregeld naar lokale supermarkten te gaan. Zo laten we de mensen kennismaken met de missie en het verhaal van CUBZZ, en tonen we toch ook onze waardering voor het feit dat de lokale winkel-eigenaar CUBZZ een plaatsje heeft gegeven in z'n hart (en in z'n winkel... ;-) )

In mei vond je ons in de Delhaize van Lier (Bloemmolens). Die zaterdagochtend was echt fun. De mevrouw van de winkel gaf ons een grote koelbak die we konden volstouwen met onze heerlijke CUBZZ-chocodrinks. We hadden een tafeltje meegebracht en wat bekertjes. Er waren foldertjes, affiches, een roll-up scherm met Jeroen De Pauw, en verder een enorme dosis enthousiasme. De tijd die we daar stonden heeft zijn doelstellingen overtroffen. Vaak zijn mensen wat schuchter bij het eerste contact, maar na de eerste woorden over CUBZZ smolten ze helemaal. Het was fijn om te voelen hoe mensen meegingen in het verhaal. Het was super te horen dat ze het eerste CUBZZ-product ook heel lekker vonden. En het was hartverwarmend dat de mensen echt wel een hart hebben voor kids en echt willen dat CUBZZ slaagt. En dàt is nu net wat ons elke dag de energie geeft om verder te doen. Het is niet makkelijk om met bijna geen geld ter beschikking, 11 miljoen Belgen te laten kennismaken met een verhaal waarmee we eigenlijk de wereld een beetje mooier willen maken. Het gevoel dat de Belgen in het algemeen voor 300% achter CUBZZ staan van zodra ze weten wat het is, dàt geeft een boost in energie om hier elke dag aan verder te bouwen. We voelen gewoon dat het ons zal lukken, als jij het verhaal mee verder vertelt.

De reactie van de mensen is HARTVERWARMEND!

Op 2 juli stonden we dan bij een andere ondernemer met een hart, Van Eccelpoel in Herentals. Een begrip in de regio en gekend voor hun betrokkenheid, hun passie en hun drive om een verschil te maken. "De" Lawrence voor de vrienden, gaf ons bijna carte-blanche en een super-plek in z'n winkel, waar iedereen moest passeren. Ook deze passage in Herentals was een schot in de roos. Opnieuw werden mensen duidelijk geraakt door het doel van CUBZZ, en waren ze erg positief over ons eerste product. Opnieuw een boost in energie om er verder tegenaan te gaan in onze poging om het hart van de Belg te veroveren.