TELENET ZET MEE SCHOUDERS ONDER CUBZZ

Samen steeds meer kids de kansen geven om grenzeloos te groeien

TELENET zal zich vanaf september 2017 opstellen als echte CUBZZ-ambassadeur. Het bedrijf gaat van start met enkele initiatieven die het toelaten om invulling te geven aan de twee maatschappelijke doelen waartoe het zich verbonden heeft. Het sluiten van de zogenaamde 'digitale kloof' tussen de mensen in ons land, en het recht van elk kind op nodige kansen om grenzeloos te kunnen groeien. Op die manier bouwt het Mechelse bedrijf mee aan die droom om elk kind kansen te geven, en blijft het tegelijk dicht bij zijn kernactiviteiten als succesvolle Vlaamse onderneming. Bij CUBZZ zijn we uiteraard erg blij en ook wel een tikkeltje trots om deze grote broer als Dreambuilder te mogen ontvangen. 

De enige reden waarom CUBZZ bestaat, is om zoveel mogelijk kinderen de kans te geven om van al dat potentieel waarmee ze geboren zijn, iets prachtigs te maken. Dat weet men intussen. Maar van Telenet weet met vooral dat het bedrijf TV, internet en telefonie aanbiedt. Mogelijk is de rol die Telenet in onze samenleving wil spelen, minder bekend: Namelijk het verkleinen van de 'digitale kloof' in onze land. Een kloof tussen arm en rijk, autochtoon & allochtoon, jong & oud, ... Een doel dat natuurlijk naadloos aansluit bij hun activiteiten als onderneming. Verder, en dat is wellicht nog veel minder gekend, is Telenet een actief lid van de Belgische tak van de Kinderrechten & Businessprincipes-commissie van de Verenigde Naties. In die context leek het een logische zet voor TELENET om CUBZZ mee een boost te geven en heeft men gezocht naar een krachtige manier van samenwerken die alles combineert.

Telenet als CUBZZ-ambassadeur is echt een win-win-win

De samenwerking met Telenet is een echte win-win-win:

  • CUBZZ wordt bekender bij de mensen.
  • de digitale kloof wordt weer wat kleiner gemaakt. 
  • Meer kids krijgen de kans om met hun talent aan de slag te gaan en zo grenzeloos te groeien.

Als allereerste wapenfeit is CUBZZ uitgenodigd om aanwezig te zijn op Telenet's eerste 'digitale duik' in domen 'De Schorre' in Boom, op 15, 16 & 17 september. De 'digitale duik' is een gratis digitale beleving voor alle mensen waarmee men vooral gezinnen met kinderen de kans wil geven om op een hele leuke, speelse manier in contact te komen met het mooie van technologie en de digitale wereld. Men verwacht 8 tot 12.000 mensen te mogen ontvangen en het is een mooie gelegenheid om al die mensen te laten kennismaken met CUBZZ. Alle CUBZZ-producten zullen ook daar geproefd kunnen worden en gekocht. 

...en Ketnet is ook op de 'digitale duik'...

Ten tweede lanceert Telenet midden september een CUBZZ4CUBZZ verkoopproject, waarbij het alle bestaande CUBZZ producten zelf online te koop aanbiedt aan de eigen werknemers. Eigenlijk neemt Telenet hiermee een beetje de rol van handelaar op, en het bedrag dat normaalgezien naar de handelaar gaat, gaat nu helemaal naar een goed doel voor kinderen. Alle winst die Telenet zal maken via hun verkoop van CUBZZ-producten, wordt integraal weggeschonken aan Clinicoders, een initiatief dat naar ziekenhuizen gaat en langdurig zieke kinderen op een speelse manier leert coderen, robots bouwen, spelletjes en apps maken, etc. Op die manier wordt hun verblijf in het ziekenhuis opgefleurd en hebben de koters de kans om samen met andere kinderen de wondere digitale wereld te ontdekken en in de vingers te krijgen. 

'Clinicoders', het CUBZZ 4 CUBZZ-project van TELENET.